Monthly Archives April 2019

CARA KURUSKAN BADAN DENGAN BETUL

APA SEBENARNYA DEFINISI DIET ?   Bila sebut sahaja mengenai diet , pastinya terlintas di fikiran kita Lose weight , kurang makan , kena banyak exercise , penat , susah dan macam-macam lagi . tapi hari ini saya ingin mengupas isu bagaimana CARA KURUSKAN BADAN DENGAN BETUL . Pertama sekali , perlu kita tahu apa sebenarnya diet ? , Kerana kini terlalu banya cara orang untuk CARA KURUSKAN BADAN DENGAN BETUL dan pelbagai jenis diet yang mungkin pernah kita dengar contohnya diet atkins , diet paleo , diet vegetarian , diet makanan mentah dan sebagainya .   Namun apa sebenarnya
Read More

cara nak kurus tanpa senaman

Ramai yang nak cuba untuk kuruskan badan, tapi terlalu malas untuk membuat senaman. Lebih2 lagi yang bekerja dalam pejabat asyik duduk saja takda masa nak buat semua tu, bila masa pulang kerja ja terus nak tidur. Bukan saja orang yang bekerja, malahan orang yang tidak bekerja pun malas nak buat senaman terutamanya golongan remaja yang masih belajar.   Semua orang pun nak dapatkan bentuk badan yang perfect dan langsing, siap ikut diet segalanya. Tapi banyak diet yang dicuba semuanya meyeksakan, sebab bayangkan sebelum ni semua benda yang di makan. Ayam goreng, pizza, makanan/minuman manis. Tiba2 nak diet, memang seksa la.
Read More

senaman kuruskan badan untuk wanita

Berdasarkan Kajian Kesihatan bersama Kementerian Kesihatan Malaysia mendapati penduduk Malaysia memiliki kegemukan (obesity) dan jumlahnya semakin meningkat dari tahun ke tahun.   Bilangan rakyat Malaysia yang gemuk dijangka akan terus meningkat jika tiada inisiatif dilakukan oleh masyarakat kita. Hal ini terjadi kerana banyak makanan rakyat negara ni menggunakan minyak masak dan mengandungi santan.   Masalah obesity ini bukan sahaja pada peringkat dewasa, malahan juga pada golongan orang muda. Zaman teknologi ni memberi kesan hidup kepada golongan muda yang sering berhadapan dengan tv, telefon dan lain2. Ibu bapa lebih cenderung menyediakan makanan segera seperti sosej, nuget dan lain2 kerana terpaksa berkejaran
Read More

cara kuruskan badan (tanpa berlapar) dengan teknik pelik makan kenyang 5 kali sehari

  makan kenyang 5 kali sehari, tapi berjaya kuruskan badan???   …ini cara kuruskan badan dengan diet yang betul dan berkesan   (tengok video dibawah ni)       Dapatkan (free) ebook cara kira kalori       Ramai wanita selalu mengadu…   “Saya dah berdiet dan tak makan nasi… TAPI berat badan saya masih juga sama macam tu still tak turun-turun. Makin naik adalah!”   Ini Sherry Halim…     Sherry berjaya kurangkan berat badan dari 140kg ke 70kg   … TANPA BERLAPAR!   Sherry juga makan kenyang sebanyak 10 kali sehari untuk turunkan berat badan   “Selama ini
Read More